Obchodní podmínky

Obchodní podmínky společnosti Party Home Decor s.r.o.

IČO: 10820795

DIČ: CZ10820795

Sídlo: Bělehradská 858/23, Vinohrady (Praha 2), 120 00 Praha

Provozovna: Otýlie Beníškové 6, 301 00 Plzeň

Adresa pro doručování elektronické pošty: obchod@partyhomedecor.cz

Tyto obchodní podmínky (dále též „OP“) blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.), jinak občanským zákoníkem.

Vymezení pojmů

Prodávajícím je pro účely těchto OP obchodní společnost Party Home Decor s.r.o., IČO: 10820795. Prodávající při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své běžné podnikatelské činnosti.

Tyto obchodní podmínky (dále též „OP“) blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.), jinak občanským zákoníkem.

Spotřebitelem je pro účely těchto OP Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Spotřebitelskou smlouvou se pro účely těchto OP považuje každá kupní smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Spotřebitelem uzavřená v E-shopu Prodávajícího.

Sdělení před uzavřením smlouvy

Prodávající sděluje tímto ve smyslu § 1820 zákona č. 89/2012 Sb., v platném znění, že:

1. náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (tj. dle podmínek poskytovatele Vašich telefonních či internetových služeb)

2. požaduje úhradu celé kupní ceny před dodáním zboží kupujícímu a v případě platby převodem na účet Prodávajícího před odesláním zboží kupujícímu, jiné zálohy Prodávající nepožaduje,

3. neuzavírá smlouvy, jejichž předmětem je opakované plnění,

4. neuzavírá smlouvy na dobu neurčitou,

5. neuzavírá smlouvy, z nichž plynou povinnosti pro Kupujícího

6. Právo odstoupit od kupní smlouvy:

V případě, že Kupujícím uzavírá kupní smlouvu distančním způsobem ve smyslu § 1820 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., v platném znění, a současně jako spotřebitel ve smyslu § 419 zákona č. 89/2012 Sb., v platném znění, má právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů, která končí uplynutím čtrnácti (14) dnů ode dne uzavření smlouvy, není-li dále stanoveno jinak.

Je-li předmětem závazku koupě zboží, končí lhůta pro odstoupení spotřebitele od smlouvy uplynutím čtrnácti dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo

a) poslední kus zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,

b) poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo

c) první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.

Spotřebitel může od smlouvy odstoupit jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči Prodávajícímu.

Neuplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy včas, toto právo zanikne.

Nedílnou přílohou těchto OP je vzorový formulář odstoupení od smlouvy.

6. V případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží; jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, bude výše nákladů na vrácení zboží odpovídat nákladům na dopravu v místě a čase obvyklé dle zvoleného způsobu dopravy spotřebitele, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

7. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, je povinen zaslat či předat Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží Prodávajícímu před jejím uplynutím.8. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než obdrží zboží, nebo než mu spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.

Snížení hodnoty zboží:

V případě odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku odpovídá spotřebitel za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,, o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil.

Jednání o uzavření smlouvy

1. Kupující činí závaznou objednávku zboží prezentovaného Prodávajícím na internetové adrese E-shopu formou vyplnění a odeslání elektronického formuláře umístěného na internetových stránkách E-shopu. Součástí objednávky je i prohlášení Kupujícího o akceptaci těchto OP, které jsou v plném znění uveřejněny na internetových stránkách E-shopu. Bez potvrzení akceptace těchto OP je objednávka Kupujícího neplatná. Kupující se odesláním elektronického formuláře umístěného na internetových stránkách E-shopu, tedy odesláním závazné objednávky, zavazuje k jejímu zaplacení.

2. Kupující akceptací těchto OP bere na vědomí, že projev vůle Prodávajícího spočívající v uveřejnění sortimentu zboží Prodávajícího na internetové adrese E-shopu včetně uveřejnění ceny zboží je závaznou nabídkou ve smyslu § 1732 občanského zákoníku učiněnou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty Prodávajícího schopnosti plnit ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.

3. Doručením platné objednávky Prodávajícímu je kupní smlouva uzavřena. O doručení objednávky bude Kupující bez zbytečného odkladu vyrozuměn prostřednictvím e-mailu zaslaného Prodávajícím na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím v objednávce.

4. V případě vyčerpání zásob objednaného zboží nebo v případě ztráty Prodávajícího schopnost plnit dodávku objednané zboží je Prodávající oprávněn odmítnout akceptovat doručenou objednávku, vyrozumí-li bez zbytečného odkladu o této skutečnosti Kupujícího. Žádné ze smluvních stran v takovém případě nevzniká právo na plnění vůči druhé smluvní straně. Smluvní strany sjednávají tuto podmínku jako rozvazovací a kupní smlouva v takovém případě bez dalšího zaniká.

Dodání zboží

1. Prodávající je povinen dodat objednané zboží Kupujícímu v dodací lhůtě, která je závislá na Kupujícím zvoleného způsobu dodání zboží.

2. Pro účely těchto OP se zboží považuje za dodané:

a) Převzetím zboží Kupujícím v provozovně Prodávajícího,

b) Předáním zboží Kupujícímu na adrese určené Kupujícím, zajišťuje-li dopravu Prodávající pro Kupujícího na náklady Kupujícího,

c) Předáním zboží k dopravě, zajišťuje-li dopravu Kupující na vlastní náklady prostřednictvím třetí osoby, kterou si sám zvolil.

3. Náklady na dopravu nese Kupující.

4. Prodávající nenese odpovědnost a není v prodlení s dodáním zboží v důsledku a po dobu působení vyšší moci. Za vyšší moc se pro účely těchto OP považují zejména, nikoliv však výhradně, živelné katastrofy, stávky, dopravní a letecké nehody.

5. Nebezpečí škody na zboží přechází z Prodávajícího na Kupujícího dodáním zboží.

6. Vlastnické právo ke zboží přechází z Prodávajícího na Kupujícího dodáním zboží a úplným zaplacením kupní ceny včetně všech případných smluvních sankcí a/nebo zákonných sankcí.

Vady plnění

Plnění Prodávajícího se považuje za vadné, nebylo-li zboží dodáno Kupujícímu v ujednaném množství či jakosti (dále jen „vady plnění“). V takovém případě vzniká Kupujícímu právo, aby Prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu zboží uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku Kupujícího buď výměnou věci nebo její opravou, či dodáním chybějící věci; není-li takový postup možný, může Kupující požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud Kupující před převzetím věci o vadě plnění věděl, vědět měl nebo mohl, nebo dokonce tuto vadu sám způsobil. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady plnění, která se projeví v době 2 let od převzetí věci.

Reklamační řád

I. Úvodní ustanovení

Záležitosti tímto reklamačním řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Tento reklamační řád byl přijat dne 01.07.2023.

II. Odpovědnost prodávajícího za vady

1. Prodávající odpovídá za vady v rozsahu dle platných právních předpisů, zejména občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.

2. Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech

- vada byla způsobena kupujícím,

- vada vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího nebo mechanickým poškozením,

- vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti),

- je-li vada na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,

- jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím,

- vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv Prodávajícího.

III. Uplatnění reklamace

1. Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího v kterékoliv jeho provozovně, v níž je s ohledem na prodávaný sortiment přijetí reklamace možné, případně v sídle prodávajícího. Prodávající zajistí přítomnost zaměstnance pověřeného přijímáním reklamací po celou provozní dobu provozovny. Reklamace může být uplatněna rovněž u osoby, která je k tomu určena v potvrzení, které prodávající kupujícímu vydal, na dokladu o koupi (účtence) či v záručním listě, je-li určená osoba v místě prodávajícího nebo v místě kupujícímu bližším. Kupující je povinen na své vlastní náklady doručit prodávajícímu reklamované zboží k posouzení oprávněnosti reklamace a jejímu vyřízení.

2. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo reklamaci uplatnit, zejména doložit koupi zboží a její datum, a to buď předložením prodejního dokladu, záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem.

3. Při uplatnění reklamace je kupující povinen sdělit prodávajícímu:

a. jméno, příjmení a adresu Kupujícího,

b. číslo objednávky (účetního dokladu) a datum nákupu,

c. specifikaci uplatňované vady tak, aby nebyla zaměnitelná s jinou,

d. skutečnosti rozhodné pro posouzení včasnosti uplatnění vady zboží,

e. nárok uplatňovaný Kupujícím z této vady.

4. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, pro kterou mu byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.

IV. Lhůta pro uplatnění reklamace

1. Kupující je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění ve lhůtě 2 let od převzetí zboží. U použitého zboží činí lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění 1 rok. Po uplynutí lhůty nelze právo z vadného plnění u Prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo Prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec zákonných povinností..

2. Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud Kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li Kupující vůči Prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a Kupující je nemůže užívat.

3. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.

4. Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu užívání nebo dohodu mezi kupujícím a prodávajícím.

V. Vyřízení reklamace

1. Prodávající je povinen vydat Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, Kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude Kupující informován o jejím vyřízení.

2. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen Kupujícímu písemně potvrdit.

3. Kupující není oprávněn bez souhlasu Prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.

VI. Náklady reklamace

1. Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má Kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.

2. V případě, že prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se Kupující, nebo po dohodě s Prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.

Mimosoudní řešení sporů

V případě vzniku sporu mezi spotřebitelem a Prodávajícím v souvislosti s uzavřením smlouvy, jejím plněním či ukončením se může spotřebitel obracet na existující systémy mimosoudních řešení spotřebitelských sporů zejména na systém České obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, web: http://adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz. Spotřebitel může rovněž využít platformu pro řešení spotřebitelských sporů online zřízenou Evropskou komisí a dostupnou na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

Zpracování osobních údajů

1. Kupující akceptací těchto OP bere na vědomí, že Prodávající jako správce ve smyslu ve smyslu čl. 4 nařízení GDPR bude zpracovávat jeho osobní údaje, a to pro účely splnění smluvních povinností ze smlouvy uzavřené mezi Kupujícím a Prodávajícím a dále pro účely splnění zákonných povinností Prodávajícího. Osobní údaje Kupujícího budou zpracovávány výhradně v rozsahu, v jakém je Prodávajícímu sdělil vyplněním objednávkového formuláře. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu trvání záruční lhůty na dodané zboží anebo službu, nejvýše však po dobu 30-ti měsíců ode dne akceptace těchto OP, nevyžaduje-li zvláštní zákon lhůtu delší.

2. Osobní údaje Kupujícího jsou Prodávajícím plně zabezpečeny proti zneužití, a to jak po technické, tak po organizační stránce. Prodávající nepředá bez dodatečného jednoznačně a srozumitelně vyjádřeného svobodného souhlasu Kupujícího jeho osobní údaje žádné třetí osobě s výhradou externích dopravců pro účely splnění smluvních povinností anebo osobám, jimž je povinen tyto údaje sdělit v rámci plnění svých zákonných povinností.

3. Prodávající tímto informuje Kupujícího o tom, že jako subjekt údajů mám právo požadovat přístup ke svým osobním údajům evidovaným správcem, na jejich opravu nebo výmaz, popřípadě na jejich omezení, a že má právo vznést námitku proti zpracování, jakož i právo na přenositelnost údajů, to vše v mezích stanovených nařízením GDPR. Za týchž podmínek má Kupující právo podat stížnost proti zpracování svých osobních údajů u Úřadu pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, www.uoou.cz.

4. Kupující je oprávněn ve všech záležitostech týkajících se zpracování jeho osobních údajů kontaktovat Prodávajícího písemně jeho sídle, anebo e-mailem prostřednictvím e-mailové adresy obchod@partyhomedecor.cz

Závěrečná ustanovení

Tyto obchodní podmínky jsou platné ve znění uveřejněném na internetových stránkách E-shopu partyhomedecor.cz v sekci Obchodní podmínky v den uzavření kupní smlouvy a jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi Kupujícím a Prodávajícím. V případě rozporu mezi vlastní kupní smlouvou a těmito OP má přednost kupní smlouva. V případě rozporu mezi kupní smlouvou včetně OP a právním řádem ČR vyvolané zejména změnou právního řádu ČR po dni účinnosti kupní smlouvy a OP budou na právní vztahy mezi Kupujícím a Prodávajícím přímo aplikovány příslušné obecně závazné právní předpisy ČR.

Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 01.07.2023

Příloha: Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

Party Home Decor s.r.o.

IČO: 10820795

DIČ: CZ10820795

Sídlo: Bělehradská 858/23, Vinohrady (Praha 2), 120 00 Praha

Provozovna: Otýlie Beníškové 6, 301 00 Plzeň

Věc: Oznámení o odstoupení od smlouvy

Já, níže podepsaný _______________, bytem ______________________________, oznamuji, že tímto odstupuji od kupní smlouvy uzavřené na základě objednávky č. _______________ ze dne _______________, jejímž předmětem bylo dodání zboží _____________________________________________, které mi bylo dodáno dne _______________.

V _______________ dne _______________

Podpis kupujícího